نماد دانه برف کوه 3 قله روی لاستیک ها چیست؟

برای ماشینت بهترین تایر و استفاده کن!

نماد دانه برف کوه 3 قله روی لاستیک ها چیست؟

۵ بازديد
در زمستان امسال از میان برف و یخ رانندگی می کنید؟ اگر تایرهای شما این نماد کوچک (اما مهم) را نشان دهند، ایمن تر خواهید بود.

در کنار تمام اعدادی که روی لاستیک‌های شما چاپ شده است، اگر دانه‌های برف روی کوه می‌بینید، لاستیک‌های شما برای شرایط رانندگی جدی زمستانی مناسب هستند. در اینجا تاریخچه و معنای آن نماد کنجکاو وجود دارد.
نماد دانه برف کوه 3 قله چیست؟

نماد برف ریزه کوه 3 قله (به اختصار 3PMS) یک دانه برف شش پر در داخل یک کوه سه قله است که روی لاستیک هایی که استانداردهای خاصی را رعایت می کنند یافت می شود. آنها نشان می دهند که لاستیک برای شتاب بر روی برف متوسط ​​آزمایش شده است. ترمز و چرخش در تست تاثیری ندارد.

لاستیک های دارای نماد 3PMS حداقل امتیاز 110 را در شاخص کشش کسب کرده اند. این بدان معنی است که آنها حداقل 10 درصد سریعتر از یک تایر معمولی تمام فصل که دارای 3PMS نیست، شتاب می گیرند. (لاستیک های تمام فصلی وجود دارند که دارای نام 3PMS هستند.)

انجمن تولیدکنندگان تایر ایالات متحده و انجمن تایر و لاستیک کانادا در سال 1999 نماد 3PMS را توسعه دادند. سازندگان تایر ملزم به رعایت استانداردهای نماد 3PMS در ایالات متحده، کانادا و اروپا هستند.

لاستیک های دارای 3PMS معمولاً از لاستیک نرم تری ساخته می شوند که در دماهای زیر انجماد سخت نمی شوند. این لاستیک ها همچنین دارای نوع خاصی از بریدگی ریز در سطح خود هستند که به آن سیپینگ می گویند. این باعث بهبود کشش روی برف و یخ می شود.

پل اولیباری، مدیر کل تایر و سرویس کلرادو در دنور، می گوید هیچ جایگزینی برای لاستیک های 3PMS در طوفان زمستانی در کوه های راکی ​​وجود ندارد. او می گوید: «آنها فقط مقایسه نمی کنند.
این نماد کجا یافت می شود؟

اولیباری می‌گوید: «نماد روی دیواره کناری است و بسیار متمایز است.

او همچنین خاطرنشان می‌کند که مشتریان اغلب لاستیک‌های گلی و برفی را با لاستیک‌های 3PMS اشتباه می‌گیرند، زیرا لاستیک‌های قبلی به دلیل اندازه و طراحی دستگیره‌ای هستند. لاستیک های گلی و برفی دارای علامت "MS" در قسمت کناری خود خواهند بود. اولیباری می‌گوید: «مردم فکر می‌کنند هر چه لاستیک بزرگ‌تر و بدتر به نظر برسد، در برف بهتر عمل می‌کند. اما در واقع اینطور نیست.»
آیا برخی از خودروها برای داشتن لاستیک 3PMS لازم هستند؟

در بریتیش کلمبیا و کبک، رانندگان باید از دسامبر تا مارس تایرهای 3PMS روی خودروهای خود داشته باشند. کلرادو همچنین قانون کشش را در طوفان های زمستانی اعمال می کند که رانندگان را ملزم می کند تا از لاستیک هایی با عمق آج حداقل 3-1/16 اینچ استفاده کنند. و نماد 3PMS.
چه کسی تایرها را با نماد 3PMS می سازد؟

تولیدکنندگانی که تایرهای 3PMS تولید می کنند عبارتند از Goodyear، Michelin، Hankook، Cooper، Nokian، Toyo، BF Goodrich، Yokohama، Kumho، Nitto و Vredestein.
برای اینکه لاستیک‌های برند جی تی را کشف کنید اینجا کلیک کنید!
منبع:
https://www.familyhandyman.com/article/what-is-the-3-peak-mountain-snowflake-symbol-on-tires/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.